Novo regulamento de vehículos históricos: Todo o que tes que saber se es apaixonado polos clásicos
Se es un apaixonado dos coches clásicos, vas estar encantado de saber que se aprobou un novo Regulamento de Vehículos Históricos, que entrará en vigor o 1 de outubro de 2024. Esta normativa actualiza e moderniza a anterior, que xa ten máis de tres décadas, para adaptarse ás novas lexislacións europeas e protexer mellor o noso patrimonio automovilístico.
Imos desglosar os puntos máis importantes desta novidade lexislativa de xeito sinxelo e amigable para que poidas comprender como afectará ao teu querido clásico.
Que se considera un vehículo histórico?
Un vehículo poderá ser clasificado como histórico se cumpre algún destes requisitos:
- Antigüidade: Debe ter sido fabricado ou matriculado por primeira vez hai, polo menos, 30 anos.
- Produción interrompida: O seu tipo específico xa non debe producirse.
- Estado orixinal: Non debe ter sufrido modificacións substanciais nas súas características principais, como motor, freos ou carrocería, e debe estar ben conservado.
Ademais, os vehículos incluídos no Inventario Xeral de Bens Mobles do Patrimonio Histórico Español ou declarados de interese cultural tamén serán considerados históricos.
Que cambios introduce o novo regulamento de vehículos históricos?
Unha das principais novidades é a simplificación do proceso de clasificación dos vehículos históricos. Agora haberá dous procedementos distintos:
- Procedemento abreviado (Grupo A): Para vehículos con máis de 30 anos, xa matriculados en España e coa ITV ao día.
- Procedemento máis complexo (Grupo B): Para aqueles vehículos que non cumpren estes requisitos ou que foron importados.
Isto facilita a clasificación e reduce os custos, algo que ata agora supoñía unha carga económica considerable para os propietarios, especialmente de motocicletas e ciclomotores.
Exencións e beneficios
Os vehículos históricos con máis de 60 anos estarán exentos de pasar a ITV periódica, mentres que os ciclomotores clasificados como históricos non terán que pasala en absoluto. Porén, se o desexas, poderás solicitar unha ITV voluntaria para asegurar o bo estado do teu coche.
Ademais, a normativa inclúe disposicións para que os concellos faciliten a circulación ocasional destes vehículos en zonas de baixas emisións. Iso si, o seu uso debe ser esporádico, cun máximo de 96 días ao ano, para minimizar o impacto ambiental.
Limitacións á circulación
É importante destacar que os vehículos históricos terán algunhas restricións en canto a velocidade e seguridade. Por exemplo, non poderán superar os 80 km/h se non dispoñen de cintos de seguridade dianteiros, e non poderán levar a menores de 135 cm se non é posible instalar sistemas de retención infantil.
Ademais, para preservar o valor cultural destes vehículos, o seu uso será ocasional e non poderán ser utilizados para transporte público ou actividades comerciais, como o transporte de mercadorías ou uso agrícola.
Servizos Técnicos de Vehículos Históricos
Créase a figura dos Servizos Técnicos de Vehículos Históricos, entidades acreditadas que realizarán as inspeccións e emitirán os certificados necesarios para clasificar un coche como histórico. Isto unifica os criterios e asegura que só os vehículos que cumpran cos requisitos adecuados obterán este status.
Conclusión sobre o novo regulamento de vehículos históricos
Este novo regulamento supón unha gran noticia para todos os apaixonados polos coches clásicos. Non só simplifica os trámites, senón que tamén protexe o noso valioso patrimonio automobilístico, permitindo que sigamos gozando destas xoias sobre rodas. Lembra que, aínda que o teu coche sexa un clásico, é importante mantelo en bo estado e respectar as normas de circulación.
Este outubro, prepárate para unha nova etapa na vida do teu clásico. ¡Dálle o valor histórico que merece!